30 martie 2015

Un cadran solar nou în Oradea


M-am bucurat foarte mult zilele trecute atunci când am primit vești de la Oradea despre un cadran solar, primul de acest fel din regiune și singurul din localitate despre care am cunoștință. Cadranul solar a fost amplasat în 2014 pe scuarul verde de la intersecția străzilor Transilvaniei și B-dul Ștefan cel Mare . Piesa mi-a fost semnalată de către colegul meu Daniel Jurcuț, căruia îi mulțumesc și pentru fotografii. Cadranul solar indică ora de vară pe o panglică semicirculară, gradată în ore și jumătăți de ore, care acționează ca suprafață de recepție pentru umbra tijei oblice. Ea indică nordul geografic, o materializare în teren a propriei noastre axe terestre. Cadranul a fost realizat din fier forjat sub o formă armilară de către Kapalai Zsolt și Kapalai Lorant de la SC Kapsys SRL, o firmă care se ocupă cu construcții metalice. Telefonic dl. Kapalai mi-a mărturisit că atât finanțarea, cât și documentarea în vederea realizării piesei i-au aparținut în întregime. Acest cadran nu numai că arată bine, dar și funcționează corespunzător. Felicitări pentru reușită și la cât mai multe!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...